Farfuria sanatatii

Daca tot am spus ca anul acesta imi voi schimba obiceiurile alimentare, atunci hai sa va povestesc putin despre felul in care ar trebui sa mancam sanatos. Atunci cand vorbim despre diete, parerile sunt impartire. Nici specialistii nu reusesc sa cada de acord asupra unei alimentatii corecte care sa ajute la atingerea siluetei ideale, dar in acelsi timp sa asigure aportul zilnic de vitamine si minerale.

Totusi se pare ca ECHILIBRUL este cuvantul cheie daca vrei sa ai un organism sanatos, sa fii suplu si in acelasi timp sa ai parte de energia atat de importanta pentru a face fata grijilor cotidiene.

Cercetatorii americani au elaborat TEORIA FARFURIEI CU HRANA SANATOASA, concept sustinut si de specialistii romani in nutritie, printre care se numara si prof. dr. Nicolae Hancu, membru de onoare al Academiei Romane. Iata ce alimente cuprinde aceasta:

farfuria-sanatoasa-890x834

Dupa cum puteti observa impartirea este destul de simpla:

1/3 fructe si legume: cele din urma vor fi preparate la abur, fierte sau vor fi consumate crude si nu se recomanda prajirea de niciun fel;

1/3 painea, orezul, cartofii, pastele: foarte important este faptul ca cerealele din aceasta formula sunt cele nerafinate, respectiv integrale, iar cartoful este recomandat sa fie gatit copt cu coaja sau fiert;

1/3 ce va include in cantitati mici alte trei subcategorii: a. carne, oua, peste leguminoase, b. mancaruri si bauturi bogate in zahar, c. lapte si produse lactate.

Din farfurie va fi exclusa orice forma de aliment prajit, fie ca este vorba de carne, oua, peste, s.a. Daca alegem insa sa prajim unul dintre alimente, este recomandat uleiul de palimer deoarece nu se descompune in substante toxice si are indice ridicat de ardere.

Totusi cu cat vom gati mai sanatos, cu atat proprietatile alimentelor se vor pastra chiar si dupa preparare si vom beneficia de toate vitaminele, mineralele si fibrele de care avem nevoie.

Am incercat si eu in ultimele zile acest gen de impartire a alimentelor in propria farfurie si este destul de usor sa urmezi aceasta schema, am putut jongla cu alimentele preferate, am avut varietate, nu am simtit ca ar fi o dieta ci pur si simplu am mancat din toate, dar in cantitati mai mici.

Va recomand sa incercati FARFURIA SANATATII si veti fi surprinsi placut de rezultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.