Jurnalul nutritional

Te-ai gandit vreodata sa tii un jurnal? Mie, recunosc, nu mi-a trecut prin minte in niciun moment al vietii sa fac asta….Pana cand am ajuns la un curs de nutritie:)

Prima data cand ne-a fost expusa aceasta idée am crezut ca este o gluma. Cum sa imi notez eu zilnic ceea ce consum la fiecare masa. Pai nu sunt eu cea care decide ce mananca, nu stiu exact ce fac? Parea absolut absurda ideea pana la un moment dat.

Intr-o seara, fiind impacata cu gandul ca in ziua ce trecuse am fost un consumator model al celor mai corecte combinatii de alimente, am inceput sa imi expun in gand lista nutritionala de peste zi.

journal-writing-me

Mic dejun: iaurt cu nuci si mere=bun

Pranz: salata de pui cu legume=bun

Cina: somon la gratar=bun

Ah, dar uitasem! La pranz am gustat si niste crispy strips de la colega de birou. Oh si intre pranz si cina am uitat ca am mancat 3 macaroons!!! Uite asa s-a dus dieta pe ziua de astazi. Verdict=PROST

Micile noastre placeri, pe care le consideram un fel de snack intre mese, sunt de fapt un surplus nociv pentru organism. O prietena imi povestea ca ea, la micul dejun, trece pe la shaormerie si isi cumpara un kebap. “Daca tot e dimineata nu se depune”, spunea ea…

Totusi, cand croissantul de dimineata, covrigul, cheesburgerul sau prajitura devin un obicei, atunci nu mai putem vorbi despre mici placeri nevinovate, desi practic creierul nostru asa le percepe.

“Lasa ca dupa o zi de munca merit si eu un cozonacel cu lapte pentru ca toata ziua am mancat doar o salata”, spune creierasul.

“Gresit!”ar trebui sa spuna constiinta.

“ Cozonacelul cu lapte nu contine vitamine si minerale, ba mai mult are zaharuri care nu fac decat sa pompeze energie pentru ca, mai apoi, sa ti-o ia inapoi in cantitate dubla!”

daria_sholder_pals

Aici intervine si jurnalul nutritional. Daca iti vei scrie zilnic meniul in agenda, vei putea trage concluzii. Tine jurnalul o saptamana, consulta-l si fa o analiza pe text. Daca vei vedea ca ai consumat mai mult de 3 portii de carne grasa pe saptamana, mai mult de doua portii de dulciuri procesate, alcool in mod regulat si junk food, atunci trebuie sa schimbi ceva.

Elimina saptamanal una dintre micile placeri si tine acest jurnal pana in momentul in care vei vedea ca ai reusit sa mergi pe drumul cel bun al nutritiei inteligente! Rezultatele nu vor aparea de azi pe maine, dar cu siguranta vei fi laudat pentru ele in cateva luni:)

One thought on “Jurnalul nutritional

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.