Accelereaza-ti metabolismul pentru a slabi!

Data trecuta va povesteam despre BMR (Rata Metabolismului Bazal) si felul in care putem calcula aceasta capacitate a organismului care ne arata cate calorii ardem atunci cand suntem in stare de repaus.

Ei bine, de data aceasta am sa va ofer sfaturi cu privire la elementele care accelereaza arderile si, implicit, duc la slabire.

Cu alte cuvinte, cu cat BMR-ul creste, cu atat veti arde calorii fara sa depuneti mare efort pentru asta, veti fi mai sanatosi, mai frumosi si mai slabi.

Cum putem face asta? Respectand cateva obiceiuri sanatoase pe care le putem include in regimul nostru de viata, fara a face schimbari majore.

Trebuie sa facem exercitii fizice regulate. Pentru cei care nu merg de obicei la sala, este important sa incepeti cu un program cardio, de exemplu mers pe banda intr-un ritm mai alert (de 3-4 ori pe saptamana cate 0 ora);

Mesele mici si dese, cu proteine de calitate, legume verzi, uleiuri sanatoase. Astfel organismul nu isi va mai face provizii si nu asimileaza atat de repede. Chiar si psihologic vorbind, atunci cand stim ca nu suntem flamanzi, ci ca am gustat pe ici pe colo cate ceva, suntem mai putin stresati si nu vom da iama in bucate interzise.

Condimentele accelereaza rata metabolica:

HOROSCOPUL-CONDIMENTELOR-Vezi-acum-ce-ZODIE-te-reprezinta-si-ce-spune-despre-tine

Ardeiul iute sau alte condimente picante, precum chili, wasabi sau tabasco, pot deveni aliate atunci cand dorim sa scapam de cateva kilogramele in plus, Condimentele iuti au proprietatea de a stimula productia de endorfine si adrenalina in organism si cresc rata arderilor cu 25% timp de trei ore dupa masa, 

Piperul negru: imbunatateste digestia si stimuleaza tranzitul intestinal lent. Nutritionistii sustin ca arderile sunt stimulate cu opt%  mai mult daca mancam alimentele condimentate cu piper. Specialistii recomanda ca piperul sa fie presarat proaspat macinat, deoarece praful isi pierde proprietatile de accelerare a metabolismului odata cu trecerea timpului.

Daca nu sunteti fani ai mancarurilor picante sau iuti, atunci o varianta mai light este scortisoara, care stimuleaza organismul sa piarda in greutate. Un studiu recent a aratat ca acest condiment are capacitatea de a scadea nivelul colesterolului „rau” si de a stimula arderea grasimilor. Pentru rezultate vizibile, nutritionistii recomanda o lingurita de scortisoara pe zi. 

Boabele de mustar: grabesc metabolismul cu 15% in urmatoarele ore de dupa masa. Medicii spun ca mustarul din comert este sarac in kilocalorii, asa ca poate fi folosit cu incredere, fara a ne teme de surplusul caloric.

Ceapa: distruge grasimile din mancare si ajuta organismul sa elimine excesul de lichide. Pentru ca efectul sa fie cel dorit, se recomanda adaugarea acestui condiment in mancare in stare naturala sau inabusit in putina apa, deoarece prajit, condimentul devine indigest.

Cafeaua creste rata metabolica cu aproximativ 16%. Asta in cazul in care nu este in varianta decofeinizata si fara a i se adauga lapte si zahar. Pentru cei care nu beau cafea, este bine de stiut ca ceaiul verde are si el aceleasi proprietati benefice pentru accelerarea metabolismului.

s560x316_media_139325567098512600

Acestea sunt doar cateva dintre obiceiurile sanatoase pe care le putem integra ca si tabieturi in traiul nostrum de zi cu zi. Astept in continuare intrebarile voastre pentru a crea articole asa cum vi le doriti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.