Legume cat cuprinde!

De obicei, cand incepem o dieta, primul lucru la care ne gandim este acela ca vom manca mai putin, ca ne vom limita la doua frunze de salata, un mar si vreo doua rosii. Ne speriem si ne stresam chiar inainte de a incepe.

Cantitatea alimentelor nu este insa o problema in dieta, ci calitatea acestora! Asta trebuie sa constientizam! Nutritionistii recomanda in alimentatia noastra zilnica legume din belsug. Daca luam o bucata de carne de vita (cat palma) si adaugam doua-trei rosii, doi castraveti si rucola, vom obtine cantativ un mare bol de salata, ceea ce va fi mai mult decat satisfacator, atat din punct de vedere vizual, cat si al satietatii.

Seara, carnea poate fi inlocuita cu peste, dar mergem pe aceeasi reteta. Dimineata si intre mese putem alege fructe, care ne satisfac pofta de dulce. Fructele le putem inlocui/ combina si cu oleagionoase(un pumn de alune, nuci, migdale, caju) o alta varianta de succes a desertului. Daca respectam cele trei mese zilnice si doua gustari, vom observa ca vom consuma de-a lungul zilei chiar mai multa mancare decat faceam inainte, doar ca vom avea o alimentatie de mult mai buna calitate. Organismul va primi vitaminele si mineralele de care avem nevoie, iar noi vom fi satui si fericiti.

Asa ca, in locul unui bol cu popcorn pe care l-am savura seara la un film bun, haideti sa alegem un castron cu baby carrots! In loc de cartofi prajiti, haideti sa mergem pe varianta de cartof copt, iar in locul unei amandine sa alegem o tarta cu fructe (raw).

Dupa trei saptamani de „test” veti vedea ca organismul va cere singur astfel de alimente, fara sa trebuiasca sa ne mai gandim ce si cum mancam.

Totusi, daca ati inceput un regim de viata sanatos, urmati-l macar trei saptamani, fara abateri la sucuri, dulciuri si junk food. Toate acestea creeaza dependenta, iar odata consumate, va vor face sa va doriti mai mult:)

Iata si o imagine a unor variante de gustari pe baza de fructe si legume. Mie mi se par mai mult decat satisfacatoare cantitativ, dar astept si parerile voastre.

11391747_919330718090318_6877721971167243021_n

Si ca sa inchei cu o statistica medicala, iata un tabel ce cuprinde combinatiile corecte de alimente. Dupa cum veti vedea legumele sunt singurele care se pot combina cu orice:)

Capture11

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.