13,99

Cand am deschis prima data cartea 13,99 (99 francs), nu am stiut cum s-o inchid mai repede

„De ce?” ma vei intreba. Pai uite, pentru ca eu sunt sunt de profesie jurnalist, dar activez in domeniul publicitatii, iar cartea asta incepeam cam asa: „Lucrez in publicitate: ei da, poluez universul. Sunt tipul care vinde rahat. Ala de va face sa visati la lucruri pe care n-o sa le aveti niciodata. Cer vesnic albastru, gagici care nu sunt niciodata nasoale, o fericire perfecta, retusata pe Photoshop. Imagini bibilite, muzica ultimul racnet. Apostolatul meu este sa va fac sa va curga balele. In profesia mea, nimeni nu va doreste fericirea, pentru ca oamenii fericiti nu consuma.”

17168_1718783

Apoi m-am consolat cu gandul ca, in domeniul acesta noi suntem cu vreo 20 de ani in urma lor, si asa am zis ca nu ar strica sa ma documentez si eu despre ce urmeaza sa vina…

Intregul peisaj de advertising pictat de Beigbeder pare mai degraba tabloul prostituiei creative, al depravarii intelectuale si al exagerarilor dramatice.

Din acest tablou isi fac loc pe alocuri povesti de dragoste bolnavicioase, totusi personajul principal alaturi de acolitii sai, sunt mai degraba amuzanti incercand sa fie ceea ce ar trebui sa fie, respectiv oameni frumosi si creativi, lucru care nu prea le iese.

25387-frederic-beigbeder-et-toute-l-equipe-fullscreen-1

Incontestabil toate povestile despre campaniile la care eroul participa sunt pamflete lipsite de scrupule. Acestea i-au adus autorului, care a lucrat intre 1997 si 2000 la agentia Young & Rubicam, excluderea definitiva din bransa profesionala incriminata.

Cartea lui Frederic Beigbeder trebuie citita! Nu pentru ca ar dezvalui secretul universului, ci pentru ca este pe cat de revelatoare pe atat de amuzanta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.