Ioana Giurea (Fashion Tribes): „Pasiunea pentru domeniul in care activezi duce la succesul afacerii tale”

Afacerile online par o idee din ce in ce mai buna in peisajul unei lumi automatizate. Totusi putini reusesc sa supravietuiasca si sa se evidentieze in acest domeniu. Tocmai de aceea am tinut sa aflu de la o tanara antreprenoare ce inseamna un business online de succes. Ioana Giurea, Media & PR Coordinator al site-ului www.fashiontribes.ro ne-a povestit cu am reusit, impreuna cu partenera sa Adina Mocanasu, sa creeze un concept de succes care include branduri de renume in domeniul fashionului si al beauty-ului.
Ioana Giurea 2ADF: Intr-o perioada in care cumparatorul este „sedus” cu tot felul de oferte pe net, este o provocare sa lansezi o afacere online?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Cu siguranta da. Spre deosebire de alte perioade istorice prin care noi romanii am trecut, in ziua de astazi lucrurile sunt cu totul diferite din toate punctele de vedere. Cumparatorii nu doar ca au acces nelimitat la orice fel de produs, dar au si avantajul de a-l gasi la tot felul de oferte si promotii daca urmaresc si sunt interesati de acest aspect. De aceea, pentru noi cei din online, este mereu o provocare sa fim la curent cu tot ce se intampla in domeniul nostru, pentru a reusi sa oferim clientilor nostri o gama cat mai variata de produse la preturi cat mai atractive si competitive.

ADF: Cum a aparut ideea triburilor fashion si implicit a business-ului Fashion Tribes?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Creatoarea acestui Adina Mocanasu si Ioana Giureaconcept este colega mea Adina Mocanasu. Ideea si businessul sunt in totalitate „copilul” ei. Fiind pasionata de acest fashion, si vazand ca pe piata este o cerere din ce in ce mai mare de malluri/magazine online, ideea a putut fi usor valorificata. Insa era clar ca piata nu mai avea nevoie de inca un simplu mall online, trebuia sa-i oferim un concept care sa-l diferentieze, unic in acelasi timp si care sa atraga consumatorul intr-o comunitate. De aici ideea de triburi (elegant, office, sport, urban si nonconformist), deoarece fiecare dintre noi, odata ce ajungem sa ne cunoastem stilul, ne incadram in unul din aceste categorii, numite de noi triburi.

ADF: Ca si recunoastere a valorii businessului vostru, ati beneficiat de o infuzie de capital oferita de platforma Start&Grow. Ce a insemnat pentru voi aceasta investitie?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): La aproximativ un an de la lansarea siteului, Adina ii simtea in mod evident potentialul, dar avea nevoie de un sprijin financiar pentru a-l valorifica. Sincronizarea a fost cum nu se putea mai buna odata cu lansarea programului Start&Grow, care exact asta cauta, tineri antreprenori la inceput de drum, pasionati si implicati in businessul lor, care au demonstrat pana la un punct ce pot, dar care mai departe aveau nevoie de un investitor care sa-i ajute in dezvoltare. Infuzia de capital venita din cadrul acestui program a fost pentru noi in primul rand o confirmare ca drumul pe care am pornit este cel bun, si de asemenea un mare ajutor pentru a ne sustine in etapele care au urmat, refenindu-ne aici in principal de faceliftul platformei web, promovarea acesteia, atragerea de noi furnizori si multe altele.

ADF: Care sunt elementele de care a trebuit sa tineti cont pentru a atrage atentia clientului?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Mereu incercam sa abordam clientul din doua perspective: una este cea comuna, folosita de majoritatea business-urilor online, care include promotii, concursuri, reduceri, etc. Cea de-a doua insa este atuul nostru. Aici ma refer la faptul ca, la noi, totul se imparte in comunitati sau triburi. In momentul in care aleg sa cumpere un anumit produs, ei deja se alatura altor mii de persoane care fac parte din tribul caruia i-a fost atribuit produsul respectiv. Astfel, nu doar achizitioneaza un obiect vestimentar sau accesoriu care le place, dar incep sa si constientizeze ca deja fac parte dintr-un stil, incep sa recunoasca pe strada alti „colegi de trib” cu ei si lucruri devin oarecum personale si placute.

ADF: De ce ar trebui sa alegem Fashion Tribes?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Raspunsul este foarte simplu: pentru ca suntem UNICI. Pe www.fashiontribes.ro poti gasi foarte usor haine in functie de stilul pe care vrei sa il adopti, toate produsele fiind impartite in cele cinci triburi (elegant, office, sport, urban si nonconformist).

ADF: Cat de dezvoltat este protofoliul Fashion Tribes? Ce gama de produse putem regasi aici?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): La momentul actual, pe siteul nostru se ragaseste un portofoliu de peste 10.000 de produse, incepand de la articole vestimentare (rochii, fuste, pantaloni, camasi, salopete, sacouri, lenjerie intima, costume de baie, cardigane, plovere, etc.), accesorii, genti, incaltaminte si incheind cu produse cosmetice, toate atat pentru femei, barbati, dar si copii.

ADF: Fashion Tribes a fost lansat la inceputul anului 2014. Cum s-a dezvoltat businessul si care sunt asteptarile voastre pentru urmatorii ani?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Ne asteptam sa crestem frumos. Nu ne dorim miracole peste noapte, muncim insa intens si structurat, suntem inventivi, nu ne dam niciodata batuti, si ne dorim ca acest concept sa inceapa sa fie pe buzele tuturor pasionatilor de fashion. Nu scoatem din vedere insa nici aspectul financiar, unde desigur ne asteptam la cresteri a volumului vanzarilor, fapt pe care il sustinem permanent prin marketing, campanii si printr-o oferta de produse calitative.

Ioana GiureaADF: Cat de greu, sau usor este pentru o tanara femeie sa se afirme ca si antreprenor?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Din punctul meu de vedere faptul ca esti o femeie antreprenor in ziua de astazi nu mai este vazut ca un cliseu, de aceea nu mi se pare greu din acest punct de vedere. Antreprenoriatul insa nu este in mod cert pliabil oricui indiferent de gen, varsta si alte criterii sociale.

„Echipa este cea care da adevarata valoarea a business-ului”

ADF: Cat de importanta este unitatea si profesionalismul unei echipe pentru succesul unei afaceri?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Cred ca acest aspect este cel mai important intr-o afacere. Practic oamenii si echipa din spate sunt cei care dau adevarata valoare a unui business. Cel care a zis ca 1% este ideea si 99% este munca si implementarea a avut din punctul meu de vedere multa dreptate. Ca echipa, noi trebuie permanent sa mergem pe aceleasi principii, in aceleasi directii si cu acelasi devotament, fara sa uitam nicio clipa ca toti avem la sfarsitul zilei acelasi scop. De aceea in momentul de fata inca mai lucram la intregirea echipei noastre, dar suntem si foarte mandri de oamenii pe care ii avem alaturi.

„Toamana aceasta se poarta stilul anilor ’70”

ADF: Care sunt tendintele in materie de fashion toamna aceasta?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): In sezonul de toamna-iarna 2015 revine din nou in lumina reflectoarelor stilul anilor ’70, dar si tricotajele, franjurile, pantalonii evazati, stilul army, dungile si grafismele. Culoarea vedeta ramane culoarea anului marsala, dar tot in voga vor fi si pastelurile, tonurile tomnatice si nelipsitele combinatii de alb-negru.

_ZIA4325ADF: Spune-ne cateva cuvinte despre tine: ce te defineste si care sunt aspiratiile tale?

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Despre mine… Mereu am avut aceasta pasiune pentru frumos, fie ca este legata de creatii vestimentare, decoratiuni, natura, animale, etc. Ma simt minunat cand regasesc frumosul in lucrurile care ma inconjoara si incerc mereu sa aduc acea bucurie si traire in mine pentru a ma incarca pozitiv si a putea merge mai departe si crea la randul meu orice pentru ceilalti cu conditia sa aiba acea sclipire de deosebit si armonie.

ADF: Un sfat pentru cumparatori.

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Daca ar fi sa ma raportez doar la categoria de fashion, sfatul meu este sa caute zilnic sa se cunoasca pe ei din punct de vedere vestimentar, sa incerce tot felul de tinute, sa intre in rolul tinutelor respective, sa aiba atitudinea hainelor pe care le poarta, si sa ajunge la performata de a se regasi in stilul in care ei se simt cel mai bine, iar apoi desigur sa se alature comunitatii noastre de triburi 🙂

ADF: Un sfat pentru tinerii antreprenori care vor sa demareze o afacere pe platforma online.

Ioana Giurea (Fashion Tribes): Sa-si dezvolte pasiunile, aceasta este baza unui business de succes. Sa se informeze foarte bine inainte, sa faca studii de piata, sa participe la tot felul de conferinte si seminarii pe aceasta tema, care in ziua de astazi sunt destul de frecvente si accesibile, iar daca s-au convins ca asta isi doresc cu adevarat, sa isi urmeze visul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.