Alimente-minune recomandate de dr. Vera Daghie


Multi dintre voi m-ati intrebat ce alimente ar trebui sa consumam in sezonul rece. Ei bine, am cerut si de data aceasta ajutorul unui specialist, care m-a consiliat cu privire la adevaratele bunatati ale iernii. Vera Daghie, autoarea volumului “Diete personalizate”, si una dintre cele mai apreciate nutritioniste din Romania, ne indeamna sa facem alegeri sanatoase, ori de cate ori avem ocazia. 

Vitamina C la putere!

media_138029848014343300“O alimentatie sanatoasa si echilibrata ne va ajuta sa trecem cu brio peste iarna. Pentru a intari sistemul imunitar este indispensabil sa consumam zilnic vitamina C. Unde o gasim? Ei bine, sursele principale de sezon sunt reprezentate de CITRICE, iar dintre acestea un loc de cinste il ocupa lamaia. Sa nu ne oprim aici, si sa consumam zilnic fructe de sezon precum: ananas, grapefruit, pomelo, mandarine, portocale, kaki, clementine, kiwi, etc.

Alte surse de vitamina C sunt: broccoli, ardei iute, ardei gras, varza Bruxelles, patrunjel, coacaze negre, rosii, conopida, etc”, spune Vera Daghie.

Si pentru ca citricele nu pot tine loc decat de gustare, iata ce alte variante sanatoase avem pentru meniul zilnic: “Vitamina A nici ea nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra cotidiana. Sursele din care o putem asimila sunt: fructe de mare, sardine, ton, oua, lapte, ficat, boia de ardei, ardei gras rosu, morcovi, salata verde, dovleac, unt, fructe confiate, etc.

Organismul mai are nevoie si de minerale in sezonul rece: Zn, Fe, Ca, Mg, vitamina K. Probioticele contribuie la randul lor la o buna imunitate. Cateva dintre variante ar fi iaurtul, kefirul, usturoiul, banana, anghinarele, ceapa, muraturile.

Prin continutul crescut de antioxidanti, merele si fructe de padure nu trebuie sa lipseasca din alimentatia noastra”, adauga medicul nutritionist.

Iar din seria alimente – minune in orice sezon, Vera ne indeamna sa consumam: „Ridichiile (alba, neagra), avocado, rodia, papaya, pere, fructul pasiunii si catina (ginsengul romanesc) care e considerat un vaccin natural antigripal. Dintre condimente, scortisoara este la randul ei foarte bogata in antioxidanti, fiind un antiseptic natural si contribuind la scaderea colesterolului, trigliceridelor, tensiuni arteriale si glicemiei”.

Mai multe informatii despre nutritie, din partea Verei Daghie, puteti regasi aici: http://www.dietepersonalizate.ro/ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.