Niciun antrenament fara incalzire si stretching!

Extremele in ceea ce priveste activitatea fizica sunt des intalnite, mai ales printre cei care nu se informeaza. Doamnele, in geneal, nu iubesc sportul, iar cand ajung sa mearga la sala, intra direct la cele mai dure antrenamente doar-doar sa slabeasca mai repede. Domnii vor muschi si papa tot felul de adjuvanti chimici, iar dupa aceea trag de fiare, in speranta unui brand a la Schwarzenegger.

Ceea ce nu prea se ia in considerare este ca un antrenament corect nu inseamna doar exercitii la intensitate maxima, culminate cu o mare febra musculara. Tocmai de aceea, avem nevoie de incalzire si stretching. De obicei acestea doua sunt trecute cu vederea, totusi importanta lor este incontestabila.

 

INAINTE DE ANTRENAMENT
Pentru a face tranzitia intre starea de repaus si cea de antrenament avem nevoie de incalzire. Astfel, in momentul inceperii exercitiilor fizice, organismul sa se va afla intr-o stare de capacitate functionala optima.

exercitii de incalzire

Incalzirea nu are ca scop doar intensificarea circulatiei si a respiratiei inainte de antrenament ci, prin ea, se urmareste si incalzirea masei musculare. Fiziologia clasica sustinea ca ridicarea temperaturii muschiului este suficienta pentru marirea randamentului sportiv. Este dovedit stiintific: 20 de minute de alergare pot creste rezultatele antrenamentului cu aproximativ 6%.
Foarte important este faptul ca pulsul din timpul unui antrenament este cu mult ridicat fata de cel normal. Astfel, in cadrul unei ore intense de sala poti ajunge pana la 140 de batai pe minut, ceea ce ar duce la tahicardie in stare de repaus. Incalzirea are menirea de a stimula si accelera functiile circulatorii si respiratorii. Astfel, in momentul inceperii efortului, sa fie asigurata o capacitate ridicata de absorbtie a oxigenului, fapt ce corespunde adaptarii efortului.

 

DUPA ANTRENAMENT
Dupa orice antrenament muschiul se incordeaza, respectiv se strange. Tocmai de aceea, avem nevoie la final sa facem stretching.

stretchingDe retinut este faptul ca un muschi incordat contribuie la o pozitie defectuoasa a corpului. Cu ajutorul stretchingului muschiul se intinde, se relaxeaza si noi putem sa ne continuam obiceiurile zilnice. In plus odata realizat, stretchingul imbunatateste circulatia, lucru ce duce la un mai bun transport al nutrientilor catre muschi. In plus, buna circulatie a sangelui elimina rezidurile din organism. Odata efectuate, exercitiile de stretching reduc tensiunea arteriala si evitam astfel senzatia placuta de febra musculara.

Iata ca, doar respectand aceste obiceiuri sanatoase, poti avea un corp armonios.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.