“Mit sau Adevar” cu Cori Gramescu

Fenomenul healthy life a luat mare amploare in ultima perioada, totusi informatiile online privind alimentatia si sportul sunt tot mai putin trecute prin filtrul profesionistului.  Am cercetat putin si am gasit 8 titluri de articole care se repeta intr-un fel sau altul prin publicatiile de beauty si pe care le-am transformat intr-un quiz pentru Cori Gramescu, Master trainer Ultimate Pilates si nutritionist. “Mit sau Adevar” despre alimentatie si sport, in cele ce urmeaza:

Fructele consumate seara, ingrasa- Adevar

Cori Gramescu: ingrasa ceea ce mancam timp de o saptamana, daca aportul caloric este mai mare decat consumul. Ca regula generala, nu e indicat sa consumam glucide seara(fructele contin si ele zaharuri, in mod natural, si unele chiar multe, pentru ca organismul stocheaza acel exces de energie si sub forma de grasime. Recomandarea mea pentru clienti este sa consume fructele in prima parte a zilei, mai ales daca nu fac sport. Pentru cei care merg la un antrenament intens e ok sa manance un fruct dupa sala, desi exista alimente mult mai indicate pentru refacerea corpului dupa efort.

 

Nu e bine sa mananci inainte de sala- Mit

Cori Gramescu: Din contra, trebuie sa mananci inainte de a face sport, dar cu 1-2 ore inainte de antrenament. Un meniu care sa contina proteine de buna calitate, glucide cu absorbtie moderata si ceva legume este o optiune foarte buna ca masa de dinainte de antrenament.

 

Sintagma “Mananci si slabesti”- Mitfructe vs junk food

Cori Gramescu: As zice ca „mananci cu cap si poate slabesti” e mai aproape de adevar. Slabirea este un proces complex, el are si o componenta aritmetica (trebuie sa mananci mai putin decat consumi ca sa slabesti), dar este esentiala calitatea acelor calorii, pentru ca o dieta de 1500 de kcal din paste, prajeli si dulciuri te poate ingrasa, pe cand o dieta de aceleasi 1500 de kcal din legume, carne, peste, fructe si nuci te face sa pierzi cateva kilograme bune.

 

Daca faci sport, poti manca ce vrei- Mit

Cori Gramescu: Niciodata, din pacate nu ne putem antrena cat putem manca, pentru ca in timp apare procesul de adaptare la efort si asta scade ritmul cu care ne „cheltuim” energia in antrenamente. In concluzie, chiar daca suntem activi si facem sport, tot trebuie sa monitorizam alimentatia daca vrem sa scapam de cateva kilograme.

 

Arderile se intensifica mai repede daca consumi ardei si condiment picante- Mit

corina-mainCori Gramescu: Exista cateva studii ca mancarea condimentata si picanta tinde sa consume mai multa energie pentru a fi digerata si, simplist vorbind, asta inseamana ca rata metabolismului nostru creste, dar nu vorbim de cresteri semnificative, care sa ne permita sa mancam orice ne trece prin cap.

 

Sarea rentine apa in organism- Adevar

Cori Gramescu: Absolut, cu asta se ocupa, tocmai de aceea e important sa nu consumam cantitati mari de sare. Persoanele cu hipertensiune arteriala, de exemplu, trebuie sa fie extrem de atente la consumul de sare, acesta influentand chiar valoarea tensiunii sangvine, daca este in exces.

 

Infometarea este benefica in cura de slabire- Mit

Cori Gramescu: Niciodata, infometarea nu este o solutie pe termen lung. Exista unele teorii privind restrictia calorica severa, dar ele se refera la situatii absolut punctuale. Infometarea incurajeaza adoptarea unui comportament alimentar de tip yo-yo si daca nu este gestionata corect, poate conduce la reducerea ratei metabolice si la dezechilibre hormonale grave, de la hipotiroidie la amenoree (oprirea menstruatiei).

 

Atunci cand iti este foame, e bine sa bei inainte un pahar cu apa- Adevar

Cori Gramescu: Este bine sa bei un pahar de apa si, dupa cateva minute, sa mananci o masa bogata in legume si proteine de buna calitate. Foamea este un semnal sanatos al organismului si, cu exceptia celei induse de consumul de dulciuri si alimente de tip fast food, nu trebuie ignorata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.