Cinci idei de marketing online pentru campanii de succes

Informatia este cea mai importanta arma pe care o putem avea intr-o societate in continua dezvoltare, iar mie imi place sa cred ca sunt un om care imbratiseaza dezvoltarea pe toate planurile si, in acelasi timp, imi doresc sa invat tot mai multe in ceea ce priveste domeniul meu de activitate.

Profesional, unii oamenii ma cunosc drept PR in industria de beauty, iar altii drept Project Manager pentru evenimente de business, dar in ambele situatii, pentru a aduce un brand sau un eveniment in atentia publicului, am nevoie de campanii de marketing online. Fie ca este vorba de awareness sau buying, trebuie sa ma folosesc de diverse tool-uri pe care Google si Facebook le ofera, pentru a livra rezultate.

Pentru a intelege mai bine acest algoritm, am decis sa urmez cursul de Marketing Online din cadrul Atelierelor ILBAH si, mai apoi, m-am gandit sa impartasesc si cu voi un mic rezumat privind cele cinci reguli de aur ale campaniilor online. Nu de alta, dar sigur unii dintre voi au un business/start-up care merita promovat ca la carte.

Regula Nr. 1: Keep it Simple

Cu cat este mai simplu mesajul folosit intr-o campanie, cu atat va fi mai bine inteles de catre mase. De foarte putine ori facem campanii care se adreseaza catorva zeci de personane. Apelam de obicei de Google Ads sau Facebook Ads pentru a influenta masele in vederea cumpararii unui produs/proceduri. Si chiar daca persoanele tagetate de noi pot avea un interes comun (spre exemplu industria beauty), ei nu gandesc la fel si, uneori, se poate interpreta gresit un mesaj pe care il creezi pentru o campanie. Tocmai de aceea este redcomandat ca acest catchphrase sa fie cat mai simplu.

 

Regula Nr. 2: Cunoaste-ti audienta

Proful meu de Marketing Online, Leonard Bernstein, m-a invatat ca, pentru orice gen de campanie ar trebui sa am un buyer persona. Realizez astfel un profil al clientului pentru a vedea mai bine care ii sunt valorile/ asteptarile/ background-ul si astfel pot vizualiza care ar fi mesajul ce l-ar atrage. In principiul cheia pentru a realiza acest lucru este sa ii oferim solutii pentru nevoile sale.

 

Regula Nr. 3: Creeaza campanii “up to date”

Fii mereu la curent cu ceea ce se intampla si fa o corelatie intre brandul tau si evenimentele cele mai importante ale momentului,

De exemplu, in perioada in care aveam alerta de tornada, pot folosi: “Ti-ai luat pantofii potriviti pentru tornada?”.

 

Regula Nr. 4: Creeaza doua- trei campanii cu mesaje diferite

Pentru acelasi produs, am creat mai multe mesaje, astfel incat sa ma adresez diverselor tipologii de buyers.

Spre exemplu, daca doresc sa implementez o campanie menita sa promoveze meniul unui restaurant care are servicii pentru toate categoriile de varsta si este affordable pentru orice buzunar, voi realiza mesaje diferite pentru acelasi vizual: unul menit pentru o persoana care are familie, unul pentru tanarul care vrea sa iasa cu iubita in oras, etc.

 

Regula Nr. 4: Imaginea conteaza

Se spune ca o imagine face cat 1000 de cuvinte si este adevarat. In era consumerisnului si a retelelor de socializare, suntem obisnuiti sa percepem subliminal mesaje prin intermediul imaginilor pe care le accesam online. Astfel, orice produs as avea de promovat voi gasi o fotografie “curata”, reprezentativa, in care produsul sa fie vizibil, nu pierdut in décor.

Exceptie de la regula fac campaniile pentru vacante sau cele potrivite brandurilor de decoratiuni interioare/ exterioare, etc.

Daca vrei sa aflii mai multe despre implementarea unei campanii de marketing online care chiar iti va aduce rezultate, iti recomand sa urmezi cursurile Atelierelor ILBAH. Intr-o luna de zile vei obtine know how de referinta in domeniu.

Let’s start this marketing online campaign!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.