Chestionar despre diete cu nutritionistii Gabriela Nedelea si Andreea Abraham (Nutrimetrics)

Interviul acesta este despre voi si curiozitatile pe care le aveti cu privire la diete. Fata in fata cu nutritionistii Gabriela Nedelea  si Andreea Abraham (Nutrimetrics), am trecut in revista toate subiectele de interes privind regimul alimentar. Daca sunteti gata de actiune si ati decis ca doriti sa fiti cea mai buna varianta a voastra, atat din punct de vedere nutritional, cat si ponderal, va invit sa parcurgeti randurile urmatoare.

Autor de Frumos: Care este numarul de kilograme indicat pentru slabirea in decursul unei saptamani cu ajutorul dietei personalizate?

Gabriela Nedelea- Nutrimetrics: Pierderea kilogramelor este un proces diferit pentru fiecare persoana in parte, si cu cat cineva are un exces ponderal mai mare, cu atat va pierde mai rapid un numarul de kilograme, fata de o alta persoana care ar vrea sa piarda acelasi numar de kilograme dar care nu are in plus la fel de mult.

In mod normal, dupa initierea unui program de slabire, pierderea normala in greutate este cuprinsa intre 700-1300g/saptamana. Prima saptamana dupa initierea protocolului dietetic, este o saptamana atipica fata de ceea ce ar insemna normal, intrucat in aceasta perioada, se va pierde in greutate pe seama continutului intestinal, a excesului de glucoza depozitat in muschi si apa. Abia apoi ne putem baza pe pierderea in greutate pe seama tesutului adipos preponderent.

In cadrul Nutrimetrics veti regasi diete pentru orice gen de personalitate si metabolism.

Dieta express promoveaza pierderea rapida in greutate pentru persoanele care au doar cateva kg de pierdut – maxim 4-6 kg.

Dieta Zone – este o dieta care promoveaza slabirea accelerata si scaderea inflamatiei organismului pentru persoanele sedentare cu o minimizare a degradarii tesutului muscular si are indicatie de 1200kcalorii pentru femei si 1500kcalorii pentru barbati, iar ca particularitate este respectarea standardului 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi, pentru fiecare masa a zilei.

Autor de Frumos: Se spune ca grasimea din jurul abdomenului este cea mai incapatanata. Putem scapa de ea doar prin intermediul unei diete?

Gabriela Nedelea- Nutrimetrics: Distributia tesutului adipos este o particularitate ce tine de sexul fiecarei persoane, intrucat rolurile tesutului adipos subcutanat (sub piele), tin si de particularitatea hormonala. Astfel, femeile sunt predispuse la acumularea tesutului adipos in regiunea abdomenului inferior si a coapselor, iar barbatii, la nivelul intregului abdomen si torace. Femeile, cu cat ajung la un dezechilibru hormonal al hormonilor specifici, cu atat au ca particularitate acumularea de tesut adipos in aceste regiuni in lipsa unui program echilibrat de mese si activitate fizica. Totusi, uneori, aceasta acumulare mai are si alte cauze, precum afectiuni hepato-biliare, afectiuni tiroidiene, afectiuni ginecologice si tratamente medicamentoase. Barbatii, odata cu acumularea unui numar considerabil de kilograme, vor depune si ei tesut adipos in regiunea abdomenului inferior, prin procesul de efeminare generat de dezechilibru sever al balantei estrogen-testosteron .

Desigur ca, se poate scapa de grasimea acumulata in aceste regiuni printr-un protocol terapeutic care include alimentatie antiinflamatorie, suplimente care sa promoveze desensibilizarea la insulina si reglaj glicemic eficient si miscare. Cea mai potrivita abordare dietetica pentru scaderea inflamatiei este dieta de tip mediteranean cu continut redus de lactate si gluten plus suplimente specifice precum Omega-3, ALA, enzime digestive specifice si probiotice eficiente, etc.

Autor de Frumos: Daca am putea sa cream un podium al alimentelor necesare zilnic, ce categorie dintre acestea ar ocupa locul 1, 2 si 3 si in ce proportii ar trebui sa le consumam zilnic?

Gabriela Nedelea- Nutrimetrics: Toate alimentele de sezon trebuie sa faca parte din alimentatia zilnica, deoarece doar in sezon acestea ne ofera cel mai mare continut de nutrienti din ceea ce contin. Un podium al alimentelor, il putem crea in functie de tipul de abordare nutritionala, echilibrat, low carb, low fat, etc. si nu in ultimul rand pentru tipul de activitate fizica cotidiana.

Un sedentar va avea nevoie de mai putina energie dar o persoana activa va putea integra mai multe alimente dintr-o categorie. De aceea, piramida alimentara inca ne este un reper de echilibru, trebuie doar sa o alegem pe cea potrivita in functie de activitate fizica.  In mod normal, legumele ar trebui sa ocupe primul loc, apoi leguminoasele uscate si pseudocerealele sau cerealierele in functie de indicatie personala, proteinele pe acelasi palier cu acestea, apoi fructele si apoi alimentele bogate in grasimi.

400-600g legume, 180-300g fructe, 120-150g carne si derivate sau peste, 1-2 oua pe zi sau mai multe intr-o zi dar sa nu depasim 7-14 pe saptamana, paine nu mai mult de 70-100g/zi (3-4 felii) , etc dar, cu cat o persoana este mai activa si are nevoie de mai multe calorii zilnic, cu atat numarul portiilor sau gramelor de consumat, poate creste.

Autor de Frumos: Despre fructe: la consumam in combinatii de smoothies sau in varianta normala si la ce ore este recomandat sa le mancam?

Gabriela Nedelea- Nutrimetrics: Le putem consuma in ambele variante, depinde  de mai multe aspecte si anume. Daca le alegem ca si gustare, ideal este sa le consumam ca atare, dar desigur ca si combinatiile in smoothies pot reprezenta o gustare (legume+fructe+proteine, cu raport de minim 70% legume si 30% fructe).

Fructele, este mai bine sa le consumam ca masa de sine statatoare, dar ele pot face parte si dintr-o masa principala unde avem proteine mai greu de digerat, daca aceste fructe contin enzime digestive (ananas, papaya, kiwi, mango, afine, smochine, etc) . Totusi cantitatea acestor fructe la o masa principala nu trebuie sa fie mai mare decat cantitatea alimentelor care contin proteine.

Autor de Frumos: Exista alimente care pot accelera procesul de slabire?

Andreea Abraham- Nutrimetrics: Nu toate caloriile sunt egale in managementul greutatii corporale. Carbohidratii, proteinele si grasimile parcurg cai metabolice diferite in corpul nostru si de aceea ne influenteaza diferit hormonal, apetitul si numarul de calorii pe care il consumam pentru digestia lor.

Proteinele raman fara doar si poate pe locul 1 in orice dieta in topul macronutrientilor care accelereaza procesul de slabire. La fel cum grapefruit-ul este demonstrat stiintific ca atunci cand este consumat cu jumatate de ora inainte de masa, accelereaza procesul de slabire. As adauga ca pentru o digestie completa, ghimbirul, scortisoara fac minuni. Trebuie doar combinate potrivit.

Autor de Frumos: Ce ne facem daca iubim dulciurile si nu putem renunta la gustul asta care ne da o stare de bine atat fizica cat si psihica ?

Andreea Abraham- Nutrimetrics: Iubim dulciurile dar ele nu ne iubesc pe noi cu adevarat! Spun asta pentru ca, se stie, zaharul consumat regulat creeaza dependenta si are efecte nefaste asupra sanatatii noastre. Starea de bine fizica si psihica pe care ne-o induce consumul de dulciuri este de scurta durata. Eu cred ca gusturile se educa si se reeduca, important este sa ne dorim acest lucru. Pentru iubitorii de dulciuri exista solutia ciocolata neagra si  aici putem creste saptamanal concentratia de cacao din ciocolata, incepand cu 35% si ajungand la 70, 75, 86%. Bineinteles as limita consumul la 3 careuri pe zi. Continutul de magneziu si antioxidanti din ciocolata neagra sunt atuuri de necontestat ale acesteia. O mica patiserie sau o prajitura o data sau de 2 ori pe saptamana won’t do any harm.

Autor de Frumos: Pro sau contra shake-urilor proteice?

Andreea Abraham- Nutrimetrics: Totul depinde de calitatea pudrei proteice si de scopul pe care il serveste consumul shake-urilor proteice. Noi le recomandam in anumite diete si chiar in smoothie-uri daca este cazul (in functie de ce ingrediente folosim pentru smoothie) pentru a asigura un aport proteic corespunzator la micul dejun de exemplu. Am citit de curand un articol de la Harvard Medical School in care au pun un link al celor de la www.cleanlabelproject.org pentru a da posibilitatea consumatorilor de pudra proteica sa verifice calitatea pudrei consumate. Asta pentru ca au fost testate peste 130 de brand-uri si in multe pudre s-au gasit metale grele, urme de pesticide in cantitati semnificative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.