Poti manca sanatos cu un buget limitat!

Este foarte usor sa duci o viata sanatoasa cand ai un buget mare. Mergi frumos si iti iei somon salbatic, cumperi fructe de mare, vita argentiniana si alte sindrofii delicioase. Dar cand tu ai bani in buzunar doar de un covrig de la colt de strada si nu ai nici timpul necesar sa il petreci in bucatarie, la cratita, ce te faci? Simplu: pui kilograme pe tine din alimente care nici macar nu iti asigura nutrientii necesari. Si uite asa, s-a dus si dorinta ta de a te alimenta corect.

Pentru a evita acest lucru, vreau sa impartasesc cu voi cateva sfaturi pentru cumparaturi si gatit intr-un buget limitat:

 

Mergeti la piata in fiecare saptamana! Si sa nu se inteleaga de aici ”Piata Lidl” sau „Piata Mega Image”’, ma refer aici la Piata Crangasi, Piata Obor, Piata Bobocica sau orice alta piata unde vand producatori, tarani, oameni care nu lucreaza pentru un supermarket. Preturile de la piata sunt cu siguranta mai mici decat cele din market, aici gasiti mereu produse proaspete, din curtea micului producator. Daca va faceti o lista cu cele necesare si mergeti o data pe saptamana ca sa va cumparati toate cele necesare, veti observa ca ati facut o economie destul de mare.

piata_legume_fructe

Cumparati produse de sezon si congelati-le! Astfel, veti avea in frigider bunatati cu maximum de proprietati active, chiar si atunci cand sezonul lor a trecut. Mancarea va fi mai gustoasa si mai nutritiva.

 

Invatati sa mancati cereale integrale si plante cu boabe. Proteinele benefice le puteti lua din alimente precum lintea, fasolea, mazarea sau chia. Acest gen de boabe sunt extrem de hranitoare si costa doar cativa lei/kilogram. Intr-adevar puti petrece mai mult tip gatindu-le, dar daca va informati, gasiti si variante mai rapide in acest sens. Deasemenea alegeti cerealele integrale. Orezul brun este o varianta in acest sens- chiar si cel prefiert. Puteti gati un orez delicios cu ciuperci si sos de soia sau multe alte combinatii inedite (cu ton, cu pui). Chiar si painea neagra este mai satioasa ca cea alba si recomandata adultilor in regimul de viata.

boabe fasole

Nu aruncati (orice ) rest de la masa. Spre exemplu, daca ati facut un gratar de duminica, intotdeauna vor ramane cateva bucati de carne in urma festinului. Pe acestea le puteti taia in bucati mici si adauga intr-o lipie, alaturi de o rosie, un castravete, niste salata verde. Si uite asa am facut un fel de shaorma de casa- sa nu uitam ca acest gen de preparat este chiar unul sanatos, daca renuntam la cartofi si sosurile adaugate.

shaorma sanatoasa

Inspirati-va din bucataria internationala. Daca faceti un mic research pe net, veti descoperi ca unele bucatarii ale lumii sunt mult mai simple ca a noastra si implicit mai putin costisitoare. Nu prea sta nimeni sa faca pentru patru ore sarmale…Asa ca puteti sa va inspirati din bucataria italiana, mexicana, greceasca. Veti manca gustos si va veti incadra in buget.

 

Cumparati carne nedezosata. Daca sunteti consumatori de carne, puteti face economie, cumparand pachete cu os. Ciorbitele si supele sunt mai gustoase  daca adaugam si oasele de la carne, iar daca nu vreti sa preparati cu os, puteti dezosa chiar voi carnea si prepara reteta dorita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *