Exclusivitate! Dr. Nutritionist Ruxandra Plesea: “Indulcitorii artificiali pot fi obezogeni”


Termenul “light”, asociat produselor, ofera, de cele mai multe ori. incredere cumparatorului care-si doreste sa traiasca mai sanatos. Totusi, aceasta asociere nu este intotdeauna cea benefica pentru organism, ba mai mult, poate chiar sa ne pericliteze sanatate. Pentru a face alegeri sanatoase in acest sens, trebuie sa tinem cont de cateva caracteristici esentiale pe care un produs light trebuie sa le detina si care mi-au fost dezvaluite de dr. nutritionist Ruxandra Plesea, in cele ce urmeaza:

2016-01-18-09.36.23.png.png“Termenul ’’light’’ se refera la mai multe caracteristici ale unui produs. Acesta poate fi ‘’light’’ in sare, zahar , grasimi . Un produs cu cantitate scazuta de sare este un produs bun de cumparat, la fel si un produs cu un continut scazut de zahar insa aici intervine de regula inlocuirea zaharului cu alte tipuri de indulcitori, de cele mai multe ori artificiali . Este bine sa ne informam in legatura cu efectele indulcitorilor artificiali si sa cumparam produsul in cunostinta de cauza”, spune Ruxandra Plesea.

Intrebata ce efecte pot avea indulcitorii artificiali, dr nutritionist povesteste:

“Fugim uneori de caloriile pe care le-ar fi adus zaharul, insa ne intalnim cu substante chimice controversate si insuficient studiate care pastreaza aceeasi apetenta pentru dulce, produc tulburari la nivelul florei intestinale, duc la tulburari ale comportamentului alimentar pe termen lung si sunt chiar obezogene dupa unele studii recente”.

“Vitaminele din lactate se pierd odata cu extragerea totala a grasimii”

Cu aceeasi problema ne confruntam si atunci cand vorbim despre lactatele light:

“In ceea ce priveste scaderea continutului de grasime din produse, in special din lactate, pentru a se obtine lapte si iaurt cu 0% grasime, pentru ca ele sa devina light, se apeleaza la procedee industriale ce vor afecta intreg produsul si calitatile sale. Uneori in locul grasimii extrase, produsul primeste amidon, un glucid procesat ce va creste astfel indicele glicemic al lactatului, facandu-l pe acesta in final un promotor al ingrasarii si in niciun caz un ajutor al slabitului. Vitaminele liposolubile se pierd si ele odata cu extragerea totala a grasimii din lactate. Ideea este ca trebuie sa judecam un produs, un aliment in toata complexitatea lui. Este nenatural sa ne gandim ca mancam sau ne ferim de ‘’nutrienti’ cand de fapt noi mancam ‘’mancare’’, o simfonie de nutrienti ce dezvolta intre ei relatii complicate si complexe ce ne influenteaza in ansamblu, in mai multe puncte in acelasi timp”.

“Raportul ideal in dieta este: 2/3 grasimi vegetale si 1/3 grasimi animale”2016-01-15-21.37.03.png.png

Ruxandra Plesea mi-a povestit si care este cantitatea maxima de grasime pe care ar trebui sa o aiba un produs:

“In functie de natura produsuui, cantitatea de grasime trebuie sa varieze si ideal este sa ramana fireasca acelui produs. Uleiul contine 80-90 g de grasime la suta de grame si asa este bine. Daca ne referim la o portie de mancare pe care o consuma un adult la o masa, grasimea totala de aici ar trebui sa fie cam de 20-30 de grame. Insa fiecarui om, in functie de necesitatile sale, i se potriveste o anumita cantitate de grasime intr-o zi si acest lucru poate fi determinat la nutritionist de exemplu. Mai important este raportul intre tipurile de grasimi pe care le consumam, este ideal sa avem in dieta 2/3 grasimi vegetale si 1/3 grasimi animale, este ideal sa avem un echilibru sanatoas intre grasimile de tip omega 3 si cele de tip omega 6”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *