Exclusivitate! Dr. Ruxandra Plesea: “O calorie dintr-un aliment nu este egala cu o calorie din alt aliment”

Primesc mereu intrebari de la cititori cu privire la numarul de calorii pe care ar trebui sa le consume intr-o zi, pentru a slabi. Testele arata ca un adult are nevoie de 1.300 pana la 2.000 de calorii zilnic. Acest numar se calculeaza pentru starea de repaus, cea in care corpul nu face niciun fel de miscare. Norocosii care pot consuma pana la 2.000 de calorii, au un metabolism care “arde” mai mult, in timp ce altii, care se afla la limita inferioara, se ingrasa chiar si atunci cand consuma cantitati mici de alimente.

De obicei incetinirea metabolismului vine si ca un efect al alimentatiei necontrolate si al lipsei de activitate fizica. Trebuie sa fim cu totii constienti de impactul pe care il are sportul asupra “motorasului” care este organismul uman.

Am cerut si de data aceasta sfatul specialistului cu privire la reducerea caloriilor in procesul de slabire. Iata ce am aflat de la dr. Ruxandra Plesea:

“In urma unei estimari a numarului de calorii pe care le consuma zilnic la acel moment, omul ar trebui sa scada cu 15-20% ratia calorica zilnica si va slabi fara eforturi deosebite, fara infometare. Deasemenea nu se mai produce efectul yo-yo ce apare in urma restrictiei drastice si care promoveaza recastigul ponderal si activarea unor mecanisme ce, in final, il predispun pe acel om la conservarea kilogramelor mai degraba decat la cheltuirea lor”, spune nutritionista.

icon_1400277496.2777Am auzit de-a lungul timpului faptul ca „o calorie nu este egala cu o calorie”, asa ca am vrut sa aflu si parerea medicului in acest sens:

“Este o afirmatie foarte corecta. Procesarea alimentelor in organism, pentru a se extrage din ele calorii, depinde de toate componentele lor si intreaga matrice a alimentului influenteaza acest proces. Putem lua, de exemplu, o felie de paine alba si o felie de paine neagra. Acestea au cam acelasi numar de calorii insa ele se comporta diferit in organismul nostru si antreneaza procese diferite ce se reflecta pana la urma in metabolismul energetic. Sunt alimente ce folosesc multe calorii pentru a fi procesate iar alte alimente asemanatoare, dar lipsite de nutrienti. In cazul din urma vorbim de acele alimente cu calorii goale pe care corpul le depune- cum ar fi cele pe care le regasim in mancarea de tip fast-food sau in dulciurile din comert. Sunt alimente ce destabilizeaza echilibrul glicemic si promoveaza ingrasarea iar alte alimente stabilizeaza glicemia pe termen lung si scad rezistenta la insulina, promovand astfel slabirea” spune nutritionista.

In acest sens, merele sunt stabilizatori de glicemie, alaturi de citrice, broccoli, morcov, sparanghel, fasolea verde, peste sau iaurt. Consumul de ceai verde are si el rezultat excelent in controlul glicemiei si implicit in procesul de slabire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *