Exclusivitate! Anca Bucur: “Alergarea si exercitiile cu greutatea corpului se potrivesc oricarui individ”

„>image2De trei ori castigatoare a Fitness World Championship, Anca Bucur este, in viziunea mea, de trei ori femeie. A pus Romania pe lista modiala a fitnessului si este unul dintre sportivii momentului, cu care ne putem mandri, Pe Anca am intalnit-o prima data cu 4-5 ani in urma, la WorldClass, in calitate de instructor, iar lucul pe care l-am observant atunci a fost acela ca este un om determinat si organizat. Genul acela de instructor care scoate ce-i mai bun din oamenii cu care lucreaza. Mai apoi am avut ocazia sa realizez impreuna cu ea cateva interviuri pentru publicatii de sanatate si iata-ma astazi cu un nou material, oferit n exclusivitate pentru Autor de Frumos. As fi avut zeci de intrebari pentru Anca, dar m-am limitat la cele de mai jos. Iata ce mi-a raspuns:

AdF: Care este motto-ul tau in viata?

Anca Bucur: “Sa crezi in visul tau si sa faci tot ce poti pentru a-l face realitate!”, asta spun mereu. Sunt o persoana credincioasa si implicată in tot ceea ce fac, tocmai de aceea am increderea in mine si fac tot posibilul sa imi implinesc visurile.

 

AdF: In ultimii ani ai petrecut destul timp in America. Spune-mi care este diferenta dintre mentalitatea privind sportul si nutritia de acolo si cea din Romania?

Anca Bucur: Asa este. Sunt sapte ani de cand merg frecvent in America la competitiile de fitness. Privind nutritia si sportul, nu o sa generalizez, dar pot sa ma refer la oamenii pe care ii intalnesc eu, acolo.

In salile de fitness din America vezi oameni senini, bucurosi, implicati. De fiecare data cand ajung acolo incerc sa mai invat cate ceva de la ei. Le apreciez lejeritatea, profesionalismul si increderea cu care lucreaza.

Cat despre nutritie, daca vorbim de cei din domeniu, sunt foarte bine pregatiti. In Romania creste si aceasta ramura si ma bucur ca se investeste mai mult in devoltare si calitate.

 

“Planul corect de alimentatie contine trei mese pe zi, sanatoase si de cantitate medie, si doua gustari”image3

 

AdF: Esti un antrenor care poate face minuni- dovada fiind chiar sotul tau. Ce sfat ai pentru cei care vor sa slabeasca un numar mare de kilograme? Ce schimbari ar trebui sa faca prima data?

Anca Bucur: Primul pas spre schimbare, e sa iti doresti. Sunt foarte multe persoane care apreciază un stil de viata sanatos, insa, cand vine vorba sa treaca la fapte, nu mai sunt la fel de entuziasmati.  Un plan bine pus la punct contine: trei mese pe zi, sanatoase si de cantitate medie, si doua gustari, ce pot include seminte si fructe proaspete.

 

AdF: Care este, din punctul tau de vedere, cel mai eficient antrenament sau mix de exercitii pentru slabit?

Anca Bucur: Cel mai eficient antrenament este cel ce ti se potriveste. Trebuie sa tinem cont de activitatile pe care le avem, obiective si apoi sa facem planul.

Cred ca alergarea si exercitiile cu greutatea corpului se potrivesc oricarui individ si aici poti sa gasesti o intensitate si dificultatea potrivita, dar personalizata pentru metabolismul fiecaruia.

 

AdF: Pentru ca vine vara, ce activitati in aer liber recomanzi celor care isi doresc sa aiba un tonus muscular dezvoltat?

Anca Bucur: Eu iubesc vara, iar inotul este un tip de antrenament eficient, deoarece lucreaza toti muschii in acelasi timp, deci e o varianta de luat in considerare. Pentru cine nu inoata, mersul cu bicicleta  si alergarea sunt alternative la fel de sanatoase.

 

AdF: Ce mancam inainte si dupa un antrenament solicitant si la cat timp facem asta?

Anca Bucur: Putem consuma, inainte cu o ora de un antrenament solicitant, un fruct sau carbohidrati buni ( cartof fiert, orez) dar cei din urma, inainte cu doua ore. Dupa antrenament, deoarece fibra musculara se rupe, trebuie sa consumam proteina, respectiv carne slaba.

 

AdF: Cum se alimenteaza un campion? Ce gasim in frigiderul tau?

Anca Bucur: In frigiderul meu gasesti mereu oua proaspete, iaurt grecesc , legume sau salata proaspata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *