Jurnal de slabit 15 kilograme

“Ce mult ai slabit! Cum ai facut asta?” – iata fraza pe care o aud tot mai des in ultima perioada. Lucru care ma bucura, pentru ca in ultimii ani am reusit sa ma educ spre a avea un stil de viata sanatos, care, se pare, a adus si ceva schimbari pozitive la exterior. Si pentru ca majoritatea persoanelor care au observant acest lucru, m-au indemnat sa si scriu un articol pe acest subiect, iata-ma povestindu-va despre cele 5 reguli pe care eu le-am aplicat  pentru a scapa de kilogramele in plus.

Intre noi fie vorba, lucrurile nu s-au intamplat nici pe departe peste noapte, a fost nevoie de vreo trei ani sa elimin cele 15 kilograme pe care le acumulasem in timp, iar alegerile pe care le-am luat pe parcursul acestor ani, au dus la schimbarea intregului meu plan alimentar.

Nu sunt genul de persoana care apreciaza foarte mult pozele inainte/dupa, dar in acest caz este imperios necesar sa va arat schimbarea in bine. Prima fotografie este realizata in 2013, iar a doua in 2017. Diferenta: 15 kilograme.

 

jurnal de slabit

Tin sa mentionez faptul ca intotdeauna am avut o relatie extraordinara cu propria-mi persoana si cu propriul corp, cunoscutii ar spune ca sunt chiar putin egocentrica, asa ca niciodata pentru mine kilogramele in plus nu au fost motiv de stress sau de subestimare.

V-as indemna si pe voi sa incepeti prin a avea o atitudine pozitiva fata de propria persoana si a da startul unei cure alimentare, in perioade in care cotele de stres nu sunt la maxim.

 

Acestea fiind spuse, sa trecem la fapte:

Primul pas in procesul de slabire este MOTIVATIA!

Motivul din pricina caruia am inceput eu sa slabesc a fost unul de sanatate. Pur si simplu, in urma unui control de rutina, medicul mi-a spus ca am ceva probleme cu colesterolul, lucru nefiresc la 26 de ani. Tocmai de aceea mi-a recomandat sa renunt la patiserii si sa evit alimentele prajite. Zis si facut, asta pentru ca sunt genul de om pentru care cuvantul doctorului este sfant. Surprinzator, doar acest simplu act, a dus la reducerea greutatii cu 3 kilograme in prima luna. Vazand efectul alegerii mele, am trecut la etapa urmatoare.

 

INFORMEAZA-TE! – acesta este pasul 2 in lupta cu kilogramele

Personal, am ales sa nu citesc articole pe net. Am ales sa invat de la specialisti si am mers la un curs basic de nutritie, in cadrul caruia mi s-a putut explica pe-ndelete care sunt bazele unei alimentatii sanatoase, de ce nu trebuie sa nu consum zahar, ce inseamna o portie corecta de mancare, care sunt grasimile bune si lista poate continua.

Cursul l-am facut la Fundatia Calea Victoriei, se numeste “Suntem ceea ce mancam” are 4 sedinte a cate doua ore, ce se desfasoara de-a lungul unei luni.

Pentru cei care simt nevoia de ceva si mai personalizat, puteti consulta un medic nutritionist.

Un lucru pe care eu l-am invatat la curs ar fi cum arata o portie corecta de mancare. Ceea ce va prezint si voua, in maginea de mai jos:

portie corecta nutritional

 

Pasul 3- CONSTIENTIZEAZA CEEA CE CONSUMI SI ALEGE PERSONALIZAT!

Din pricina programului incarcat, multi dintre noi spunem ca nu am consumat mai nimic intr-o zi obisnuita, dar, cel mai probabil, daca ne-am scrie asta intr-un jurnal, am observa ca am mancat destul de multe calorii. Un covrig la micul dejun, un snitel la pranz, cativa biscuiti cu crema la ora 17:00(cand scade glicemia) si o masa pregatita in graba seara(nimic nu se gateste mai usor decat niste cartofiori prajiti cu copanele).

Daca stam sa adunam toate acestea, vom vedea ca impreuna au un numar foarte mare de calorii si ca nu ne simtim complet satui dupa consumarea niciuneia dintre cele de mai sus. Asta pentru ca majoritatea nu au vitamine sau minerale, umplu stomacul, dar fara a-i oferi corpului nutrientii de care are nevoie.

Personal, aleg sa consum fructe dimineata(in special banane), am o masa principala la pranz ce consta in carne pregatita la gratar sau peste, servite cu mix de legume sau orez, mai am o gustare pe la 17:00 ce consta intr-un fruct, iar seara mananc combinatii de salata sau supe.

Tot seara, in timp ce vizionez un film, mai pot consuma biscuiti vegani sau doua-trei rondele de orez expandat cu glazura de cacao- imi plac dulciurile si nu am cum sa renunt la ele de tot. Uneori le mai combin cu diverse fructe, pentru un efect placut vizual.

rondele expandate

Pasul 4- GASESTE INLOCUITORI PENTRU ALIMENTELE PREFERATE CARE DAUNEAZA SILUETEI!

Va spuneam ca mie imi plac dulciurile, mult, mult de tot. In special ciocolata. Acum consum o data pe saptamana si acest gen de desert, dar am gasit cativa inlocuitori pentru ea: Fibrobar, biscuitii vegani cu cacao de la Hiper Ambrozia si rondelele de orez expandat de la SanoVita sau de la Mega Image- brandul Delhaize.

Nu am fost niciodata un fan al alimentelor grase, dar cu siguranta veti putea gasi si inlocuitor pentru acestea. Va puteti consulta in acest sens si cu un specialist.

 

Pasul 5- FA MISCARE!

Stiu, nici mie nu imi place sa merg in fiecare zi la sala, dar am gasit cateva ore ca imi fac placere: Zumba- care este super cardio si fun; Cicling- e genul de ora unde iti consumi toata energia negativa de peste zi, mai ales daca iti place sa faci miscare pe bicla, cum mi se intampla mie si Hatha Yoga- pentru reglarea posturii si relaxare.

Daca nu aveti timp pentru sala, puteti face si acasa exercitii, la saltea. Mie imi place mult CD-ul lui Carmen Bruma. Acesta se numeste 3S si include programe de 15-20 de minute cu exercitii pentru toate grupele musculare. Trebuie doar sa-i dai o sansa acestui program si vei vedea ca are rezultate.

Un obicei pe care eu mi l-am insusit recent, mai ales daca nu am timp sa fac miscare este urcarea scarilor. Daca locuiesti la un etaj superior, este super exercitiu pentru musculatura picioarelor si pentru fesieri. Un alt loc unde urc scari este Parcul Carol. Este unul dintre spatiile care iti ofera si spatiu pentru alergat, iar combinat cu cateva ture de scari, poate echivala cu o ora de sport. In plus, faci asta in aer liber, ceea ce nu poate fi decat benefic pentru organism.

fitness

abdomene

brate antrenament

 

Pentru a completa tabloul unui stil de viata sanatos, o sa va trec in revista si alte obiceiuri alimentare care au devenit parte din stilul meu de viata:

  • Consumul de paine a fost redus la minim. In locul painii negre, recomandata pentru adulti, consum paine Wasa. Recunosc, dimineata, pentru energie, mai mananc cateva bucati de Covrigeii Casei de la Alka- genul de snack cu cele mai putine calorii de pe piata din aceasta gama.
  • Sucurile carbogazase sunt pe lista neagra- contin doar chimicale si foarte mult zahar, asa ca va puteti prepara acasa diverse limonade sau fresh-uril: mie imi plac combinatiile de lamaie cu ananas, sau cu fructe de padure, la care adaug si indulcitor.
  • Consumul de zahar este extrem de nociv pentru organism si tocmai de aceea trebuie redus la minim. Cea mai la-ndemana varianta este indulcitorul.
  • Nu am renuntat la nicio categorie de alimente, doar ca modul de preparare este diferit. In loc de prajirea lor, le prepar in Dry Cooker. Tigaia asta nu muta muntii din loc, cum spune reclama, dar cu siguranta prepara mancare sanatoasa.
  • Pastele nu le prepar cu carne- incerc sa evit combinatia de carne cu fainoase sau cu cartof.
  • Port snack-uri sanatoase mereu in geanta: un mix de fructe confiate cu oleaginase, este extrem de indicat daca esti grabit, in trafic si infometat. O alta varianta de acest fel, o reprezinta batoanele proteice.
  • Am uitat de sandvisuri! Tot ceea ce este pus intre doua felii de paine, isi pierde din gust, cred eu. Pentru mai multa savoare alegeti lipiile, si preparati-le cu somon fume si branza Philadelphia sau bucatele de pui la gratar cu legume.

Acestea fiind spuse, sper ca sfaturile mele va vor fi de folos in demersul vostru pentru a obtine o silueta armonioasa. Eu consider ca putem fi cu totii Autori de Frumos pentru propriul corp, asa ca nu ne ramane decat sa pornim la drum. Let’s go!

Andreea Dragan

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *